Bilde av Lene Pettersen

Lene Pettersen

Lene Pettersen er doktorgradsstipendiat ved Institutt for Strategi og Logistikk ved Handelshøyskolen BI, hvor hun forsker på Enterprise 2.0- bruk av sosiale intranett på arbeidsplassen for å bedre intern samhandling og kunnskapsdeling. Hennes doktorgrad er tilknyttet forskningsprosjektet NETworked Power, som er finansiert av Forskningsrådet. Lene er Cand.polit. i Sosialantropologi fra Universitetet i Oslo, og har i tillegg studert sosiologi, hypermedia samt film- og medievitenskap ved Universitetet i København. Hun har arbeidet seks år som kommunikasjonsrådgiver ved Statped, og fire år som rådgiver og konseptutvikler i konsulentselskapet Bouvet. Hun holder jevnlig foredrag i inn- og utland. Av faglig interesser er Lene opptatt av triangelet organisasjon, teknologi og strategi, men også av universell tilgjengelighet, plattformuavhengighet, digitale skiller, sosial nettverksanalyse, identitet, sosial kapital, sosiale medier, teknologi som representasjoner av virkelighet, visuell antropologi, mening og historiefortelling. Hun er medforfatter på boken Sosiale medier fra innsiden og ut − Intern samhandling og dialog (Kommuneforlaget, 2012).